Branża tekstyliów domowych znowu spotkała się na targach Heimtextil we Frankfurcie

fot. Messe Frankfurt GmbH

10-13 stycznia 2023 r. odbyły się we Frankfurcie targi tekstyliów domowych Heimtextil. Długo wyczekiwana edycja po pandemicznej przerwie przyniosła wreszcie możliwość bezpośrednich spotkań z kontrahentami i zapoznania się z nowymi kolekcjami wystawców.

W trakcie imprezy, tereny wystawiennicze Targów Frankfurckich, jak zwykle wypełniły się odwiedzającymi z całego świata, szumem rozmów biznesowymi oraz ogromem inspiracji. Wszystkim udzieliła się  atmosfera spowodowana powrotem wydarzenia po pandemii. Tegoroczna edycja zgromadziła 44 000 odwiedzających i 2400 wystawców z 129 krajów. W pierwszej dziesiątce krajów pod względem liczby wystawców znalazły się Chiny, Indie, Turcja, Pakistan, Włochy, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Francja i Wielka Brytania. Pod względem liczby odwiedzających przodowały takie kraje jak: Niemcy, Włochy Turcja, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Holandia, Hiszpania, Pakistan, Indie i Grecja. Uczestnicy mogli zdobyć pełen przegląd innowacji tekstylnych – od włókien, przędzy, tkanin obiciowych i dekoracyjnych, tkanin funkcjonalnych oraz zewnętrznych, sztucznej skóry i tapet, po tekstylia łazienkowe, materace, zasłony i poduszki dekoracyjne.

Z Polski w targach wzięło udział 26 wystawców: Agmamito, AMW Nawrot, Cedrob, D. i P. Bajon, Davis Fabrics, Dekoma, Europak, Fabb, Grandhome Poland , Bartex Grzegorz Buganik, Halantex, Idesin M. Siwek, Inter Widex Wieslaw Mierzejewski, J.A.D., Lech Fabrics, Magam, Margo Textil Mieczyslaw Trzpis, My Alpaca , Wamatex Andrzej Wieczorek, PIK  Hurt-Detal K. i B. Nartowicz, S.I.C. Toptextil, Wall Art, Wolek, Zawisza – Jan Sienkiewicz i Zwoltex.

Według organizatorów, powrót targów okazał się ogromnym sukcesem i postawił zbliżającym się imprezom wystawienniczym wysoko poprzeczkę. Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt stwierdził, że w porównaniu z 2020 rokiem tegoroczna edycja Heimtextil osiągnęła wzrost stopnia internacjonalizacji w przypadku odwiedzających jak i wystawców. Po stronie wystawców nastąpił wzrost firm pochodzących z Turcji i Pakistanu, w porównaniu z edycją sprzed pandemii. W 2023 roku było też więcej kupców z Włoch, Turcji, Hiszpanii oraz Grecji. Wydarzenie połączyło światowy przemysł tekstyliów, co jest bardzo istotne w dobie utrudnionych możliwości rynkowych i wąskich gardeł produkcyjnych.

Nowe kontakty i zamówienia

Shafiqul Alam Selim, dyrektor zarządzający Karupannya Rangpur Ltd. z Bangladeszu z zadowoleniem mówi o minionej edycji targów i zapewnia, że pojawi się na przyszłorocznej edycji. „Do naszych klientów należą głównie marki europejskie takie jak IKEA, H&M czy Jysk, ale na naszym stoisku pojawili się również goście z USA, Japonii, Afryki i Ameryki Południowej. Naszym przesłaniem jest zrównoważony rozwój, zgodnie z którym powstało nasze stoisko.” – dodaje.

Według badań, 80% wystawców osiągnęło swoje cele związane z targami już 3 dnia, a na dodatek byli bardzo zadowoleni z jakości kontaktów, gdyż 72% odwiedzających stanowiły osoby decyzyjne. Jeszcze większe było zadowolenie kupców, ponieważ swoje cele targowe osiągnęło aż 92 % z nich.

Transformacja w przemyśle tekstylnym

Innowacyjne materiały powstałe z naturalnych surowców, takich jak grzyby, włókna roślinne lub odpady z recyklingu to przyszłość przemysłu tekstyliów domowych. Już podczas tegorocznej edycji wystawcy na wielu stoiskach prezentowali przyjazne dla środowiska produkty, rozwiązania oraz wymieniali się między sobą pomysłami dla lepszego jutra.

„Wykłady są jednym z powodów, dla których przyjeżdżam na Heimtextil. Podczas wystąpień prowadzonych przez ekspertów nie tylko prezentowane są obowiązujące trendy, ale również nowości w zakresie gospodarki cyrkularnej i zrównoważonego rozwoju. Firma Otto Group postawiła sobie za cel, aby stać się jeszcze bardziej przyjazną dla środowiska, stąd też takie spotkania mają dla nas ogromną wartość. Niezwykle interesująca była na przykład prezentacja Caroline Til o innowacyjnych materiałach, dla których nie ma jeszcze ustalonych norm użytkowania” – opowiadała Ursula Streblow, szefowa działu Curtains&Decorations OTTO.

Interior.Architecture.Hospitality

Wyjątkową atrakcją dla odwiedzających był projekt Interior.Architecture.Hospitality. Projektanci i architekci wnętrz mogli z bliska zapoznać się w z nieszablonowymi produktami wystawców. Podczas prezentacji pokazano imponujące projekty i niestandardowe właściwości niektórych tekstyliów, takie jak trudnopalność, dźwiękochłonność, światłoodporność, antybakteryjność i wodoodporność.

Heimtextil odpowiada na rosnący rynek

Po raz pierwszy odwiedzający targi mieli do dyspozycji szeroki asortyment włókien i przędz przeznaczonych do wyrobu tkanin dekoracyjnych i tapicerskich. Ofertę uzupełnili wystawcy z tkaninami outdoorowymi, a także imitacją skóry. „Targi Heimtextil są doskonałym miejscem, gdzie można poznać najnowsze trendy w branży oraz nowości przemysłu włókienniczego” – zauważył Rakesh Bali, Sr. Vice President – Head Marketing w Reliance Industries Limited z Indii.

Nowości w temacie snu

Oprócz konferencji „Sleep&More”, po raz pierwszy zorganizowano Sleep Tours, podczas których trener snu Markus Kamps  oprowadził zainteresowanych gości po wybranych wystawcach i przedstawił spostrzeżenia i wskazówki na temat zdrowego snu.

Najbliższa edycja Heimtextil odbędzie się w terminie 9-12 stycznia 2024 roku.

Data publikacji: 21.02.2023
Przeczytaj również

Targi:
Targi firmy Eurofirany: nowości, autorskie kolekcje, wspaniała atmosfera
Za nami kolejna edycja targów wewnętrznych firmy Eurofirany, skierowanych do klientów i partnerów biznesowych marki. Była to niepowtarzalna okazja do tego, aby zobaczyć w… więcej »
Targi:
Najbardziej międzynarodowe targi mebli w Polsce już za chwilę. Poznaj program towarzyszący
Kupcy z ponad 70 krajów zapowiedzieli swój udział w największych w Europie Środkowo-Wschodniej międzynarodowych kontraktacjach meblowych MEBLE POLSKA. Kolejna edycja tych… więcej »
Targi:
Zainspiruj się na targach HOME DECOR 2024
Od 20 do 23 lutego 2024 roku odbędzie się w Poznaniu kolejna edycja biznesowych Targów Wnętrz HOME DECOR. Wydarzenie to co roku odwiedzane jest przez kilkanaście tysięcy… więcej »