Tesco zamyka 32 sklepy w Polsce

fot. Ian Porce from Pexels

10. stycznia Tesco poinformowało pracowników o planach zamknięcia 32 nierentownych sklepów w naszym kraju. Polska jest jedynym rynkiem w Europie, na którym firma notuje spadki sprzedaży.

W ostatnim kwartale 2018 r. Tesco odnotowało kolejny wzrost wyników sprzedaży – jest to już 12. taki dobry kwartał z rzędu. Najlepsze wyniki firma osiąga na swoim głównym rynku w Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale także w regionie Europy Środkowej odnotowuje nieznaczny wzrost. Jedynym rynkiem w tym regionie, na którym firma odnotowuje spadki sprzedaży, jest Polska. Jak podają Wiadomości Handlowe, wynikom zaszkodził m.in. zakaz handlu w niedziele oraz wycofanie z oferty nierentownych artykułów przemysłowych.

W związku z powyższą sytuacją firma pozbywa się nierentownych placówek w naszym kraju. W planach jest zamknięcie 32 marketów. Jak czytamy na stronie Tesco, jest to „część planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu.”

Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska, powiedział: „Stale analizujemy nasze placówki i podejmujemy odpowiednie decyzje, gdy nie widzimy możliwości poprawy rentowności sklepów. To decyzje trudne, ale niezbędne w sytuacji, gdy straty generowane przez te sklepy wpływają negatywnie na poziom zyskowności całej firmy w Polsce”.

Naszym priorytetem jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia dla koleżanek i kolegów, których dotyczyć będzie ten proces. Gdzie tylko to możliwe, będziemy starali się zaoferować inne, alternatywne stanowiska osobom skłonnym do zmiany miejsca czy stanowiska pracy” – dodał Martin Behan.

Data publikacji: 14.01.2019
Przeczytaj również

Rynek:
Zmiana zarządu w Izbie Bawełny w Gdyni
24 maja 2019 roku w Domu Bawełny w Gdyni odbyło się 78. Zwyczajne Sprawozdawczo-Wyborcze Walne Zgromadzenie Członków Izby Bawełny w Gdyni. Walne zgromadzenie zatwierdziło… więcej »
Rynek:
Przez Hongkong do Chin
Chińska klasa średnia liczy 300 mln ludzi i z każdym rokiem ma coraz większy wpływ na światową gospodarkę. W niedalekiej przyszłości produkcja wielkich koncernów… więcej »
Rynek:
Podsumowanie rynku powierzchni handlowych w Polsce w 2018 roku
Całkowita wielkość powierzchni handlowej oddanej do użytku w 2018 roku wyniosła około 420 000 m kw. Zasoby powierzchni handlowej powiększyły się o 3%… więcej »