Tesco zamyka 32 sklepy w Polsce

fot. Ian Porce from Pexels

10. stycznia Tesco poinformowało pracowników o planach zamknięcia 32 nierentownych sklepów w naszym kraju. Polska jest jedynym rynkiem w Europie, na którym firma notuje spadki sprzedaży.

W ostatnim kwartale 2018 r. Tesco odnotowało kolejny wzrost wyników sprzedaży – jest to już 12. taki dobry kwartał z rzędu. Najlepsze wyniki firma osiąga na swoim głównym rynku w Wielkiej Brytanii i Irlandii, ale także w regionie Europy Środkowej odnotowuje nieznaczny wzrost. Jedynym rynkiem w tym regionie, na którym firma odnotowuje spadki sprzedaży, jest Polska. Jak podają Wiadomości Handlowe, wynikom zaszkodził m.in. zakaz handlu w niedziele oraz wycofanie z oferty nierentownych artykułów przemysłowych.

W związku z powyższą sytuacją firma pozbywa się nierentownych placówek w naszym kraju. W planach jest zamknięcie 32 marketów. Jak czytamy na stronie Tesco, jest to „część planu zmniejszania kosztów operacyjnych i poprawy konkurencyjności i zyskowności polskiego biznesu.”

Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska, powiedział: „Stale analizujemy nasze placówki i podejmujemy odpowiednie decyzje, gdy nie widzimy możliwości poprawy rentowności sklepów. To decyzje trudne, ale niezbędne w sytuacji, gdy straty generowane przez te sklepy wpływają negatywnie na poziom zyskowności całej firmy w Polsce”.

Naszym priorytetem jest zapewnienie odpowiedniego wsparcia dla koleżanek i kolegów, których dotyczyć będzie ten proces. Gdzie tylko to możliwe, będziemy starali się zaoferować inne, alternatywne stanowiska osobom skłonnym do zmiany miejsca czy stanowiska pracy” – dodał Martin Behan.

Data publikacji: 14.01.2019
Przeczytaj również

Rynek:
Sieć Tedi planuje rozwój w Polsce
Niemiecka sieć dyskontowa Tedi, która ma już 13 sklepów w Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku i Krakowie, planuje otwarcie kolejnych placówek, przede wszystkim w dużych… więcej »
Rynek:
Polskie meble podbijają świat
Produkcja mebli jest silnie rozwijającym się przemysłem w polskiej gospodarce o globalnym znaczeniu i dużym potencjale wzrostu. Polska należy nie tylko do europejskich, ale… więcej »
Rynek:
Polska Grupa Porcelanowa połączy potencjał trzech wiodących fabryk porcelany w Polsce.
Ćmielów, Lubiana, Chodzież, trzy polskie fabryki produkujące wyroby porcelanowe, łączą swoje struktury handlowe i marketingowe. W lipcu 2018 roku powstała Polska Grupa… więcej »