W przypadku produktów, w których nasz wzrok odgrywa znaczącą rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowej, istotne jest pokazanie go w naturalnym otoczeniu.
W szczególności w przypadku mebli, produktów wyposażenia wnętrz, czy wszelkich dodatków do mieszkania, ważne jest ukazanie minimum jednej fotografii zastosowania produktu w pomieszczeniu. To w znaczący sposób zmniejsza ilość pytań, które klient może sobie postawić racjonalizując decyzję o kupnie, co w konsekwencji zmniejsza barierę zakupu i skraca czas decyzji.
Nawet tak wydawałoby się “prosty” w sprzedaży produkt jak obrus, związany jest z emocjami klientek. Witryna krainaobrusów.pl doskonale wpisuje się w te emocje, tworząc galerię inspiracji, w której ukazane są kompozycje stworzone przez firmę pokazujące konkretne modele obrusów w aranżacjach.
Przykład: krainaobrusow.pl
Tam gdzie wygląd produktów ma kluczowe znaczenie dla wzbudzenia chęci zakupowej, inspiracje świetnie sprawdzają się do up-sellingu. Dobrym przykładem wykorzystania potencjału inspiracji do zwiększania wartości zamówienia jest sklep.mebleflexa.pl, gdzie poprzez zastosowanie pinezek przy produktach na zdjęciu aranżacji pokoju dziecięcego, klient może z łatwością skomponować cały zestaw mebli i upewnić się, że to co wybrał będzie do siebie pasować.
źródło: sklep.mebleflexa.pl
Zastosowane rozwiązanie mimo, że technologicznie zaawansowane, od strony panelu serwisu jest niezwykle proste w obsłudze i intuicyjne, co umożliwia administratorowi sklepu tworzenie szybko wielu inspiracji.
Podsumowanie
Poprzez inspiracje możesz edukować swoich klientów jak zestawiać Twoje produkty ze sobą i poprzez to wpływać na ich emocje, czyli chęć do zakupu. Więcej o emocjach w sprzedaży online przeczytasz tutaj http://zerk.am/emocje
Igor Czajkowski,
General Manager 2ClickShop