Ruszył rządowy program promocji branży meblarskiej

„Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” to nazwa nowego projektu przeznaczonego dla sektora MŚP, realizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech – spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna

Udział w Branżowych Programach Promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki poza unijne, często odległe i kosztowne. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Działania realizowane przez PAIH to m.in. budowa polskich stoisk narodowych na zagranicznych imprezach targowych, organizacja misji przyjazdowych dla przedsiębiorców i dziennikarzy zagranicznych oraz działania medialne. Za działania związane z udziałem przedsiębiorców w targach odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach poddziałania 3.3.3 – „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”.

W ramach promocji branży meblarskiej, PAIH zorganizuje stoiska narodowe na 6 imprezach wystawienniczych w 6 krajach. Stoiska narodowe będą mieć charakter punktów informacyjnych prezentujących potencjał branży. Na stoiskach wydzielone zostanie miejsce do spotkań b2b, znajdzie się na nim również oprawa audiowizualna oraz miejsce na materiały promocyjne dotyczące sektora. W założeniu stoiska mogą być miejscem spotkań dla przedstawicieli polskich firm i regionów. Miejscem promocji polski jako miejsca do inwestowania i pozyskiwania partnerów biznesowych. Na stoisku narodowym nie będą się wystawiali konkretni przedsiębiorcy, a promowana będzie branża jako całość. Już dziś zapraszamy polskie firmy, które planują udział w targach objętych programem, do kontaktu z Polską Agencją Inwestycji i Handlu i odwiedzenia polskiego stoiska.

Źródło: PAIH

Data publikacji: 20.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Innowacje, trendy i inspiracje na International Home + Housewares Show 2018
International Home + Housewares Show w Chicago to najważniejsze targi artykułów gospodarstwa domowego na świecie. To tutaj co roku międzynarodowi kupcy szukają unikalnych… więcej »
Aktualności:
Ambiente International 2018
Zapraszamy do lektury nowego numeru magazynu Ambiente International. Ambiente International to proeksportowe czasopismo branżowe wydawane w języku angielskim na rynki… więcej »
Aktualności:
Kolor roku Pantone 2018
Instytut Pantone ogłosił właśnie jaki kolor będzie królował w 2018 roku. Jest to mocny, prowokujący fioletowy odcień o nazwie Ultra Violet. To duża odmiana po… więcej »