Rośnie konkurencja na rynku centrów handlowych

Polska Rada Centrów Handlowych, w ramach 8 edycji konkursu PRCH Retail Awards wyłoniła najlepsze centra i sieci handlowe działające na rynku w minionym roku. W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która zwyciężyła także w kategorii jakość obsługi. Najlepszym nowym centrum handlowym został nowy projekt Posnania w stolicy Wielkopolski, wyróżniony został także projekt Hali Koszyki w Warszawie.

Tegoroczna finałowa Gala konkursu PRCH Retail Awards, która odbyła się 12 października w Auli Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej w gronie 380 przedstawicieli branży handlowej. Do tegorocznego konkursu napłynęła rekordowa w historii konkursu liczba 108 aplikacji. Jury konkursowe najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało Centrum handlowemu Posnania, wyróżniona została także Hala Koszyki w Warszawie. Galeria Sfera w Bielsku-Białej wyróżniona została w kategorii najlepszego centrum handlowego, natomiast Galeria Morena w Gdańsku i Aleja Bielany we Wrocławiu docenione zostały jako centra, które najlepiej poradziły sobie z trudami rozbudowy i modernizacji.

W kategorii sieci handlowych bezkonkurencyjna okazała się sieć salonów Play, która mogła pochwalić się także najlepszą obsługą klienta. Tuż za nią uplasowała się Księgarnia Autorska oraz Sephora. Wyróżnione zostały także nowe sieci handlowe, które zadebiutowały na rynku Verona oraz Folkstar.

„Niezwykle pozytywnym świadectwem dla rynku centrów i sieci handlowych jest fakt, że poddają się one ocenie ze strony ekspertów branży stając w szranki w konkursach takich jak PRCH Retail Awards. Celem konkursu jest wskazanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania i marketingu centrów i sieci handlowych. Nie ukrywamy, że proces aplikacyjny  w naszym konkursie jest wymagający i złożony. Dla przykładu każde centrum zgłoszone  do konkursu, przechodzi wstępny proces oceny, następnie wizytowane jest przez niezależne grono jury składające się z doświadczonych specjalistów z branży. Tym bardziej cieszy nas rekordowa liczba 108 zgłoszeń, która wzrosła o 28 aplikacji w stosunku do ubiegłego roku” – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W konkursie wyłoniono również laureatów w kategoriach marketingowych centrów i sieci handlowych. Jury oceniające projekty marketingowe wyłoniło także najważniejsze wydarzenie w branży centrów handlowych, którym zostały „10 Urodziny Manufaktury” w Łodzi. Na najwyższą ocenę zasłużyły także kampanie wizerunkowe marki Deichmann-Obuwie „Deichmann x Margaret” oraz Placu Unii  w Warszawie, „Miejsce Korzyści”.

Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem.

Organizatorem konkursu i Gali PRCH Retail Awards jest stowarzyszenie Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), partnerem badawczym konkursu jest firma Dekra Certification, zajmująca się między innymi profesjonalną oceną jakości obsługi klienta. PRCH od 2003 roku zrzesza firmy i osoby pracujące w branży nieruchomości centrów handlowych: zarządców, inwestorów, deweloperów, najemców, prawników, architektów, agencje PR, marketingu i inne firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 240 firm.

LAUREACI PRCH RETAIL AWARDS 2017

Nowe Centrum Handlowe Roku 2017

Posnania, Poznań – Apsys Polska

Kampania CSR Roku

„Jeżdżę i pomagam”, Europa Centralna, Gliwice – Apsys Polska 

Kampania Otwarcia Centrum Handlowego Roku 2017

„Posnania Grand Opening”, Posnania, Poznań – Apsys Polska

Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017

„Dowiedz się, co myślą zwierzaki!”, Aura Centrum Olsztyna, Galeria Handlowa Panorama, Centrum Galardia Olsztyn, Poznań, Starachowice – BSC Property Management

Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017

„Be Fit Mom”, Galeria Malta, Poznań – Neinver Polska 

Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017

„Miejsce Korzyści”, Plac Unii City Shopping, Warszawa – WeCare

Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017

„10 Urodziny Manufaktury”, Manufaktura, Łódź – Apsys Management

Sieć Handlowa Roku 2017 – Best Performance

Play – P4

Kampania Wizerunkowa Sieci Handlowej Roku 2017

„Deichmann x Margaret” – Deichmann-Obuwie

Jakość Obsługi Klienta Roku 2017

PLAY – P4

WYRÓŻNIENI W KONKURSIE PRCH RETAIL AWARDS 2017

Nowe Centrum Handlowe Roku 2017

Hala Koszyki, Warszawa – Hala Koszyki

Centrum Handlowe Roku 2017 – Best Performance

Galeria Sfera, Bielsko-Biała – CBRE Global Investors Poland

Przebudowa/Rozbudowa/Modernizacja Centrum Handlowego Roku 2017

Galeria Morena, Gdańsk – Carrefour Polska

Aleja Bielany, Wrocław- IKEA Centres Polska

Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2017

„Krasnoludki są na świecie”, Galeria Kazimierz, Kraków- Invesco Real Estate

„Magnolia Sport”, Magnolia Park, Wrocław – Multi Poland

Kampania CSR Roku

„Projekt Wyższy Poziom”, Galeria Katowicka, Katowice- Apsys Polska

Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2017

„Świąteczna Loteria z Gwiazdami”, Galeria Pomorska, Bydgoszcz – Pomorska Investments

„Loteria Wstążkowa”, CH Tulipan, CH Platan, CH Bielawy, CH Osowa, CH Czyżyny, Łódź, Zabrze, Toruń, Gdańsk, Kraków – Apsys Polska

 Kampania Public Relations Centrum Handlowego Roku 2017

„Jestem ZA rozbudową”, Gemini Park, Tarnów – Gemini Jasna Park

„Projekt Weekend”, Galeria Malta, Poznań – Neinver Polska

Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2017

„Wehikuł Kultury”, Bonarka City Center, Kraków – Bonarka City Center

Magazyn Centrum Handlowego Roku 2017

„Magnolia Mag”, Magnolia Park, Wrocław – Multi Poland

„The Look”, Galeria Mokotów, Warszawa – Unibail-Rodamco Polska

Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2017

„Factory Fashion Capsule”, Factory Annopol, Factory Ursus, Factory Kraków, Factory Poznań  Warszawa, Kraków, Poznań – Neinver Polska

„Dance Battle”, Sieć CH M1: M1 Czeladź, M1 Częstochowa, M1 Kraków, M1 Łódź, M1 Poznań, M1 Radom, M1 Zabrze, M1 Marki, M1 Bytom, Bytom, Czeladź, Częstochowa, Kraków, Łódź, Poznań, Radom, Zabrze, Marki – Metro Properties

Nowa Sieć Handlowa Roku 2017

Verona -YES Biżuteria

Folkstar – FOLKSTAR Marta Wróbel

Sieć Handlowa Roku 2017 – Best Performance

Księgarnia Autorska – Społeczny Instytut Wydawniczy

SEPHORA – Sephora Polska

Kampania CSR Sieci Handlowej Roku 2017

„Zadbaj o siebie. Modna, piękna i zdrowa” – QUIOSQUE

Kampania Prosprzedażowa Sieci Handlowej Roku 2017              

„Święto Kawy 2+1” – Tchibo

Magazyn Sieci Handlowej Sieci Handlowej Roku 2017

„Expert Play” – Play 

Program Lojalnościowy Sieci Handlowej Roku 2017

Program lojalnościowy „SMYK & Spółka”, SMYK – Cały dla małych!

Jakość Obsługi Klienta Roku 2017

Verona

CityFit

Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 – Rewitalizacja
Hala Koszyki, Warszawa – Hala Koszyki

Wyróżnienie Specjalne Jury 2017 – Aktywizacja Lokalnej Społeczności
„Projekt Wyższy Poziom”, Galeria Katowicka, Katowice – Apsys Polska 

Data publikacji: 17.10.2017
Przeczytaj również

Konkursy:
Konkurs „Kolory, które budzą wnętrza” firmy Cerames rozstrzygnięty
Zakończyła się pierwsza edycja konkursu pt. „Kolory, które budzą wnętrza” zorganizowanego przez firmę Cerames, która od ponad 15 lat oferuje na polskim rynku artykuły… więcej »
Konkursy:
Zgłoś się do polskiej edycji konkursu na najlepsze sklepy Global Innovation Awards (GIA)!
Trwają eliminacje do polskiej edycji Global Innovation Awards (GIA) - konkursu dla salonów stacjonarnych oraz sklepów internetowych z branży home. Sklepy mogą nadsyłać… więcej »
Konkursy:
Pracownia Artewizjon zdobyła nagrodę European Property Awards
Realizacja warszawskiego apartamentu Moon Suite pracowni  Artewizjon Anny Błaszczyk otrzymała tytuł Award Winner w kategorii Residential Interior Apartment konkursu European… więcej »