Ogrodniczy świat w Kolonii

fot. Koelnmesse

Największe na świecie targi ogrodnicze spoga & Gafa w tym roku odbyły się na początku września – jak zawsze w Kolonii. Swoje propozycje na nadchodzący sezon przedstawiło ponad 2 tys. wystawców. Dopisali też zwiedzający – w tym zakresie padł kolejny rekord kolońskich targów.

Ekspozycje wystawców zajęły powierzchnie ponad 230 tys. m2. Wystawy przygotowały 2152 firmy z 61 krajów. 85% wystawców przyjechało do Kolonii spoza Niemiec. Targi odwiedziło ok. 40 tys. profesjonalistów ze 114 państw. Znaczny wzrost ich liczby dotyczył zwiedzających z zagranicy, np. aż 400 osób przybyło z Australii. Jedną z przyczyn tego wzrostu frekwencji mógł być atrakcyjny pakiet programu VIP Spoga & Gafa. Z analizy danych statystycznych organizatorów kolońskich targów ogrodniczych wynika, ze S&G 2018 odwiedziło o 4% więcej osób odpowiedzialnych za sprzedaż niż podczas poprzedniej edycji (w 2017 r. było to 60% wszystkich targowych gości). Liczby mówią same za siebie – Spoga & Gafa 2018 to frekwencyjny sukces.

Zarówno wystawcy, jak i zwiedzający docenili dużą przestrzeń przeznaczoną na targi – hale od 1 do 10, oraz miejsce na zewnątrz (między halami 6 i 7 oraz 7 i 8). Na satysfakcję uczestników miało duży wpływ znaczące pogłębianie tematów kluczowych dla branży ogrodniczej oraz organizacja wydarzeń specjalnych, jak np. pokaz mody na świeżym powietrzu czy kultowa wystawa mebli ogrodowych pokazywanych na Spoga & Gafa od 1960 r. do dziś.

Tegoroczna edycja kolońskich targów ogrodniczych odbyła się pod hasłem „Come and grow”. Targowe ekspozycje rozmieszczono w czterech sektorach tematycznych: garden living, garden creation & care, garden bbq oraz garden unique. Wszystkie te segmenty branży ogrodniczej cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających. Wiele firm z branży współrealizowało jeden z motywów przewodnich targów – meble ogrodowe. Nacisk został też położony na temat gleby, substratu i nawozów, ponieważ te kwestie zostały wskazane przez targowych gości poprzedniej edycji jako kluczowe.

Oprócz oglądania firmowych ekspozycji zwiedzający mieli okazję do udziału w rozwiniętym programie wydarzeń towarzyszących. Wiele z nich jest już znanych regularnym bywalcom Spogi, np. Boulevard of ideas, Outdoor kitchen world czy Smart gardening world. Targowi goście zapoznali się też ze szczegółami wystawy POS Green Solution Islands. Przybliżone zostały tez takie tematy, jak trendy technologii akku i inteligentne ogrodnictwo.

Tegoroczna edycja targów Spoga & Gafa okazała się bardzo inspirującym wydarzeniem, łączącym trendy, innowacje, komunikację i rozwój. To prawdziwy zastrzyk energii dla branży ogrodniczej na nadchodzący sezon.

Agnieszka Błachowska

Data publikacji: 12.12.2018
Przeczytaj również

Targi:
XXVII edycja Międzynarodowych Targów ŚWIATŁO
W dniach 13 – 15 marca 2019 r. odbyła się XXVII edycja Międzynarodowych Targów ŚWIATŁO oraz XVII edycja Międzynarodowych Targów ELEKTROTECHNIKA. Targi objęte były… więcej »
Targi:
Nowe trendy na targach w Chicago
Niedawno zakończone targi International Home + Housewares Show w Chicago mogą pochwalić się kolejnym sukcesem. Na targach zaprezentowało się aż 2025 wystawców z 43… więcej »
Targi:
14. Interior Design Forum: trendy i nowości
28 lutego w Centrum Praskim Koneser w Warszawie miała miejsce kolejna edycja targów tekstyliów domowych i obiektowych Interior Design Forum. Tegoroczne wydarzenie obfitowało w… więcej »