O czym warto pamiętać tworząc system dla branży wnętrzarskiej?

Branża wyposażenia wnętrz jest kolejnym sektorem przenikanym przez e-commerce. Powstaje wiele systemów sprzedażowych, oferujących rozwiązania niezbędne, aby nadążyć za zmieniającymi się wymaganiami klientów wobec rynku. Nowoczesne narzędzia mają również za zadanie zwiększyć komfort zakupów, a co za tym idzie – pozytywne doświadczenia klienta. Z drugiej strony, mają usprawnić i zoptymalizować procesy zewnętrzne i wewnętrzne firmy, co przekłada się na oszczędność czasu pracy oraz redukcję kosztów. Poniżej przedstawiamy 4 rozwiązania, o których warto pamiętać podczas tworzenia systemu e-commerce dla branży wnętrzarskiej.

  1. Zarządzanie rabatami

Rabaty i promocje są jednym z głównych czynników przyciągających klientów do sklepu i wpływających na ich decyzje zakupowe. Rodzajów akcji promocyjnych jest wiele – kup 2 produkty, a 3 otrzymasz gratis, zniżka 20% na wszystkie komody podając hasło “jesienne porządki”, rabat po przekroczeniu danej kwoty itp. Przy tworzeniu systemu sprzedaży dla branży wnętrzarskiej, warto pamiętać o rozwiązaniu ułatwiającym zarządzanie wszystkimi rabatami. Pozwala ono w przejrzysty sposób tworzyć kolejne akcje promocyjne. Umożliwia także administratorowi definiowanie oraz łatwe obliczanie zastosowanych zniżek. Dzięki temu, wytworzony jest balans pomiędzy zadowoleniem klienta, a wysokością marżą dla firmy.

  1. Harmonogram zamówień

Wiele firm często boryka się z problemem oczekujących zamówień. Spowodowane jest to brakiem części produktów w konkretnym magazynie, z którego ma zostać wysłana przesyłka. Rozwiązanie pozwala zmienić kolejność realizowanych zamówień poprzez ”pożyczanie” brakujących produktów z innych oczekujących zleceń. Przesuwając zamówienia, dzięki funkcji przeciągnij i upuść, można dostosować kolejność kompletowania i wysyłki produktów według potrzeb. Rezultatem tego działania jest możliwość skompletowania wybranych zleceń i szybszej wysyłki do klienta. Narzędzie znacząco wpływa na zadowolenie klienta z obsługi, ponieważ wspiera szybszą realizację dostawy.

  1. Zamówienia do dostawców

Firmy z branży wnętrzarskiej często współpracują z licznymi partnerami biznesowymi. Automatyzacja składania zamówień u dostawców jest więc jednym z kluczowych procesów w prowadzeniu sprzedaży online. Rozwiązanie umożliwia sprawne zarządzanie logistyką, kontrolę systemu domawiania towaru, poprzez automatyczne kreowanie zamówień do konkretnych dostawców, oraz ogranicza ryzyko popełnienia pomyłek w składanych zamówieniach. Wspiera ono także przepływ informacji między firmą a dostawcami. W przypadku gdy jeden dostawca nie jest w stanie zrealizować całego zamówienia, może ono zostać z łatwością podzielone na kilku dostawców, co pozwala przyspieszyć czas realizacji zamówienia. Rozwiązanie wspiera optymalizację gospodarki magazynowej. Dzięki temu, na stanie magazynowym jest zawsze dostępna odpowiednia ilość danego produktu.

  1. Multisklep

Zdarza się, że firma chce sprzedawać asortyment na kilku domenach albo wyodrębnić platformy sprzedażowe dla klientów B2B i B2C lub tworzyć nowe marki, na przykład w innych krajach. W takim wypadku, niezbędne jest rozwiązanie pozwalające zarządzać wszystkimi procesami z jednego miejsca. Umożliwia ono synchronizację procesów związanych ze sprzedażą, magazynowaniem i logistyką, a także podział sklepu, w zależności od grupy odbiorców bądź rodzaju asortymentu. Zarządzanie różnymi domenami z tego samego poziomu to oszczędność czasu administratorów i mniejsze ryzyko popełnienia pomyłek.

Przedstawione rozwiązania są kluczowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Szybka realizacja zamówień wpływa na pozytywny odbiór sklepu przez klienta, który chętniej do niego wraca. Dzięki automatyzacji zamówień do dostawców, firma może jeszcze sprawniej zarządzać logistyką, oszczędzając przy tym czas pracowników. Rozwiązanie ułatwiające tworzenie i zarządzanie rabatami pozwala zachować balans pomiędzy ceną opłacalną dla firmy, a zadowoleniem klienta.


Artykuł powstał we współpracy z i-systems. Firma tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting czy systemy rozwijające sprzedaż B2B. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak Vistula, W.KRUK, Wólczanka, FASHION HOUSE Group, 5.10.15., Golden Rose, Hendi, SCA, Monnari, KARE Design, New Balance Poland, R-GOL, RunColors, czy SFMeble.

Data publikacji: 20.09.2017
Przeczytaj również

Handel:
Coraz szybszy rozwój e-commerce w Polsce
Jak wynika z badań firmy Planet Retail, Polska jest w czołówce krajów, w których rynek e-commerce rozwija się najszybciej. Dwunaste miejsce w zestawieniu zajmuje… więcej »
Handel:
Black Friday kusi klientów
Wielkimi krokami zbliża się Black Friday, czyli dzień wielkich promocji, obniżek cen oraz zakupowych okazji, które sprawiają, że klienci chętniej i częściej odwiedzają… więcej »
Aktualności:
Tedi - nowy dyskont w Polsce
Jak podają niemieckie media, w przyszłym roku w Polsce pojawi się nowa sieć dyskontów typu non-food. Tedi to firma działająca w Niemczech już od kilkunastu lat, obecna… więcej »