Hołdujemy tradycji, spoglądamy w przyszłość

Rozmowa z Prezesem Danielem Więzikiem

Jak zrodził się pomysł na stworzenie marki Traditional Polish Style Sp. z o.o.?

Ideą powstania firmy TPS było odtworzenie na rynku krajowym i międzynarodowym produkcji naczyń emaliowanych oraz naczyń z nieprzymierzalną powłoką teflonową. Dzięki połączeniu tradycji i nowoczesności, dzięki pozyskanej dotacji unijnej oraz inwestycji w procesy technologiczne, a w szczególności zastosowaniu nowych technologii, udało nam się uzyskać produkt najwyższej jakości, który odzwierciedla współczesne oczekiwania konsumentów. Nasi najlepsi technolodzy opracowali od początku do końca nowy proces technologiczny obejmujący: przygotowanie blachy, trawienie oraz emaliowanie. Działania te przez zastosowanie odpowiedniej grubości blachy pozwoliły nam dostosować nasze naczynia do wszystkich typów kuchenek, również indukcyjnych, jak również poprawiły walory użytkowe. W naszej firmie Traditional Polish Style dużą wagę przywiązujemy do personalizacji naszych wyrobów zarówno w zakresie kolorystyki, jak i dekoracji oraz do tego, aby nasze naczynia poza podstawowymi funkcjami użytkowymi mogły spełniać również rolę elementu dekoracyjnego wnętrz. Z sukcesem łączymy nowe materiały, takie jak drewno i skórę z naczyniami emaliowanymi, tworząc szeroką ofertę komplementarną. Najnowszym naszym przedsięwzięciem stało się wkomponowanie struktury tablicy szkolnej do naszych naczyń, aby nadać im indywidualny charakter w każdej kuchni. Ze zwykłych naczyń tworzymy rzeczy niezwykłe. Po wielu miesiącach pracy udało nam się odtworzyć historyczną linię naczyń, która była produkowana w okresie międzywojennym, na podstawie starej dokumentacji technicznej. Ta grupa produktów – Nostalgia – została bardzo dobrze przyjęta przez szeroką gamę klientów z takich rynków, jak Japonia, Korea, Niemcy, Anglia i Szwecja. Jednym z kolejnych etapów rozwoju spółki było odkupienie od syndyka w drodze przetargu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, w skład którego wchodziły między innymi wszelkie marki i wzory przemysłowe produkowane w Olkuszu, a także sama marka Emalia Olkusz. Pragnę podkreślić i uciąć wszelkie spekulacje na rynku, że wszystkie naczynia produkowane przez firmę TPS – zarówno emaliowane, jak i teflonowe – produkowane są w Polsce. Nasza firma szczyci się tym, iż swoje produkty od początku do końca wytwarza w zakładzie w Olkuszu. Wysoka jakość naszych wyrobów została doceniona przez wielu renomowanych klientów z kraju i zagranicy. Jesteśmy między innymi dostawcą naczyń do sieci Ikea. Cały czas intensywnie pracujemy nad nowymi wzorami zarówno pod kątem kolorystyki, jak i zdobień.

Dlaczego zdecydował się Pan, na inwestycję właśnie w tę markę?

Na całym świecie wszyscy chętnie sięgamy do korzeni, do ciepła domu rodzinnego, do tego, wokół czego budowaliśmy ognisko domowe. Takim miejscem zawsze była kuchnia i stół rodzinny. Chętnie sięgamy do pamiątek, ale również do naczyń, które przypominają nam tamten czas. Z nostalgią wspominamy garnki z „zupą babci” czy bigos robiony na święta. Potrawy domu rodzinnego nieodzownie kojarzą nam się z naczyniami emaliowanymi.

Jakie nowoczesne elementy (pod względem wzornictwa, materiałoznawstwa) postanowił Pan wprowadzić do produkcji produktów Traditional Polish Style Sp. z o.o. i dlaczego?

Intensywna praca nad wyrobami i pasja tworzenia pozwoliła nam tradycję przenieść w przyszłość. Przez dostosowanie technologiczne naczyń do współczesnych wymogów użytkowania sprawiliśmy, że nasze wyroby jednego dnia mogły stać na kuchni węglowej, a drugiego dnia na indukcyjnej czy być zmywane w zmywarce. Dzięki zastosowaniu powłok ceramicznych wewnątrz naszych naczyń zapewniamy wszelkie cechy zdrowotne i zachowujące właściwy smak potraw. Nasze naczynia pozwalają alergikom w sposób bezpieczny przyrządzać potrawy, a wszystkim mamom dają możliwość serwowania swoim dzieciom zdrowych posiłków. Każdy z nas znajdzie coś dla siebie w naszej ofercie. W każdej kuchni znajdzie się miejsce dla naczyń, które prócz tego, że są funkcjonalne, są także elementem dekoracyjnym dopełniającym wystrój wnętrza.

Data publikacji: 7.02.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Komfort i Komfort Łazienki w Homepark Janki
Homepark Janki przedłuża umowę z siecią sklepów Komfort oraz zyskuje nowego najemcę – Komfort Łazienki. Łączna powierzchnia najmu to blisko 1 400 mkw. Za realizację… więcej »
Rynek:
Rynek malezyjski - nowe perspektywy
Rozmowa z Radcą Handlowym Ambasady Malezji w Polsce - Panem Jude Bryanem Dassem Do nowych i przyszłościowych rynków dalekowschodnich zaliczyć należy Malezję. Bardzo… więcej »
Rynek:
DUKA: ekspansja w 1. kwartale 2017 roku
Trzy otwarcia salonów z produktami dla miłośników nowoczesnego gotowania w trzy miesiące – tak DUKA rozpoczęła bieżący rok. Nowe salony pojawiły się w Factory… więcej »