Dobra koniunktura w handlu

Jak podaje Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH, w III kwartale 2018 roku koniunktura w handlu uległa poprawie. Ogólny wskaźnik koniunktury przyjął wartość dodatnią, 3,2 punktu, wyższą od poziomu odnotowanego dla analogicznego okresu przed rokiem (o 6,2 pkt) oraz od średniej dla tego okresu z ostatnich 10 lat (-0,4 pkt).

W ciągu kwartału wzrosły również salda odpowiedzi na pytania dotyczące: zmian sytuacji ogólnej oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstw handlowych, poziomu zatrudnienia i wielkości utrzymywanych powierzchni magazynowych. 21,9% badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 65,7% ankietowanych za średnią, zaś 12,4% za słabą. Przewidywania dotyczące rozwoju ogólnej sytuacji w handlu w ciągu najbliższych 6 miesięcy są nadal pozytywne.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach, możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały następujące czynniki: konkurencja, koszty zatrudnienia pracowników oraz niedostateczny popyt.

Wskaźnik koniunktury w handlu

Opracowanie: Katarzyna Majchrzak, katarzyna.majchrzak@sgh.waw.pl Szczegółowe wyniki badania w: Badanie okresowe nr 99 „Koniunktura w handlu. III kwartał 2018″.

Data publikacji: 24.09.2018
Przeczytaj również

Handel:
Rozwój rynku powierzchni handlowych w Polsce
Pomimo wprowadzenia częściowego zakazu handlu w niedzielę rozwój rynku powierzchni handlowych w Polsce nie zwalnia tempa. Planowana podaż na koniec 2018 roku powinna… więcej »
Handel:
Nowy koncept sklepu Ikea w Blue City
23. października w centrum handlowym Blue City w Warszawie rusza zupełnie nowy koncept sklepu Ikea. Sklep ma mniejszą powierzchnię, więcej wejść i nie ma typowej dla… więcej »
Handel:
Firmy rodzinne w Polsce rosną w siłę
„Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach” – jednak czy na pewno? To powszechnie znane powiedzenie niekoniecznie sprawdza się w biznesie. Najlepiej wiedzą o tym… więcej »