Coraz szybszy rozwój e-commerce w Polsce

Pexels, CC0

Jak wynika z badań firmy Planet Retail, Polska jest w czołówce krajów, w których rynek e-commerce rozwija się najszybciej. Dwunaste miejsce w zestawieniu zajmuje równolegle z Indonezją i Turcją.

Według raportu wartość rynku sprzedaży internetowej w Polsce ma wzrosnąć do 2022 roku o 6 mld dolarów. Obecnie nasz kraj plasuje się między 2. a 3. etapem rozwoju rynku e-commerce w przyjętej pięciostopniowej skali, czyli wchodzi już w erę omnichannel oraz kontynuuje rozwój w różnych kategorii handlowych – nie tylko w modzie, czy elektronice, ale też np. produktach wyposażenia wnętrz.

Pierwsze miejsca w zestawieniu zajmują Chiny (wzrost aż o 666 mld dolarów), a drugie USA (269 mld dolarów). W czołówce, przed Polską, znalazły się również takie kraje jak: Niemcy, Japonia, Wielka Brytania, Indie, Australia, Rosja, Brazylia, Francja czy Korea Południowa. Większość tych krajów jest na czwartym etapie rozwoju, który oznacza integrację sprzedaży online i offline oraz bezpośrednią sprzedaż produktów od producenta do klienta.

Data publikacji: 27.11.2017
Przeczytaj również

Handel:
Jakie potrzeby zaspokaja nowoczesny system B2B?
Jesteśmy aktywnymi uczestnikami ogromnych zmian, związanych z powstawaniem i wykorzystywaniem nowych technologii. Rewolucja cyfrowa wpływa na każdy aspekt naszego życia.… więcej »
Handel:
Z miłości do pięknych zapachów
Rozmowa z Dorotą Zdziebkowską, współwłaścicielką firmy Grupa Zachodnia - wyłącznego przedstawiciela Yankee Candle na Polskę. Yankee Candle to marka, której nie trzeba… więcej »
Aktualności:
Zmiany na rynku powierzchni handlowych – PRCH podsumowuje 2017 rok
Wzrost aktywności inwestycyjnej, otwarcia wielkoskalowych projektów w największych aglomeracjach, wzrost obrotów centrów handlowych i stabilny poziom odwiedzalności –… więcej »