Coraz szybszy rozwój e-commerce w Polsce

Pexels, CC0

Jak wynika z badań firmy Planet Retail, Polska jest w czołówce krajów, w których rynek e-commerce rozwija się najszybciej. Dwunaste miejsce w zestawieniu zajmuje równolegle z Indonezją i Turcją.

Według raportu wartość rynku sprzedaży internetowej w Polsce ma wzrosnąć do 2022 roku o 6 mld dolarów. Obecnie nasz kraj plasuje się między 2. a 3. etapem rozwoju rynku e-commerce w przyjętej pięciostopniowej skali, czyli wchodzi już w erę omnichannel oraz kontynuuje rozwój w różnych kategorii handlowych – nie tylko w modzie, czy elektronice, ale też np. produktach wyposażenia wnętrz.

Pierwsze miejsca w zestawieniu zajmują Chiny (wzrost aż o 666 mld dolarów), a drugie USA (269 mld dolarów). W czołówce, przed Polską, znalazły się również takie kraje jak: Niemcy, Japonia, Wielka Brytania, Indie, Australia, Rosja, Brazylia, Francja czy Korea Południowa. Większość tych krajów jest na czwartym etapie rozwoju, który oznacza integrację sprzedaży online i offline oraz bezpośrednią sprzedaż produktów od producenta do klienta.

Data publikacji: 27.11.2017
Przeczytaj również

Handel:
Jak sprzedajemy?
Chcąc wiedzieć jak klienci oceniają jakość obsługi w sklepach w Polsce warto zapoznać się z wynikami badań Daymakerindex 2018, które przeprowadzono metodą mystery… więcej »
Handel:
Nawyki zakupowe Pokolenia Z
Pokolenie Z: sprzedawcy, aby przypaść do gustu nowej generacji konsumentów muszą postawić na doświadczanie produktu, które jest pożądane, łatwo dostępne i… więcej »
Handel:
Nowe wyzwania to szanse, które należy wykorzystać
Z Bogusławem Choczyńskim, współwłaścicielem firmy Eurofirany, rozmawia Jerzy Osika. W tym roku mija 15 lat od ukazania się pierwszego wydania czasopisma „Ambiente”.… więcej »