Coraz szybszy rozwój e-commerce w Polsce

Pexels, CC0

Jak wynika z badań firmy Planet Retail, Polska jest w czołówce krajów, w których rynek e-commerce rozwija się najszybciej. Dwunaste miejsce w zestawieniu zajmuje równolegle z Indonezją i Turcją.

Według raportu wartość rynku sprzedaży internetowej w Polsce ma wzrosnąć do 2022 roku o 6 mld dolarów. Obecnie nasz kraj plasuje się między 2. a 3. etapem rozwoju rynku e-commerce w przyjętej pięciostopniowej skali, czyli wchodzi już w erę omnichannel oraz kontynuuje rozwój w różnych kategorii handlowych – nie tylko w modzie, czy elektronice, ale też np. produktach wyposażenia wnętrz.

Pierwsze miejsca w zestawieniu zajmują Chiny (wzrost aż o 666 mld dolarów), a drugie USA (269 mld dolarów). W czołówce, przed Polską, znalazły się również takie kraje jak: Niemcy, Japonia, Wielka Brytania, Indie, Australia, Rosja, Brazylia, Francja czy Korea Południowa. Większość tych krajów jest na czwartym etapie rozwoju, który oznacza integrację sprzedaży online i offline oraz bezpośrednią sprzedaż produktów od producenta do klienta.

Data publikacji: 27.11.2017
Przeczytaj również

Handel:
Black Friday kusi klientów
Wielkimi krokami zbliża się Black Friday, czyli dzień wielkich promocji, obniżek cen oraz zakupowych okazji, które sprawiają, że klienci chętniej i częściej odwiedzają… więcej »
Aktualności:
Tedi - nowy dyskont w Polsce
Jak podają niemieckie media, w przyszłym roku w Polsce pojawi się nowa sieć dyskontów typu non-food. Tedi to firma działająca w Niemczech już od kilkunastu lat, obecna… więcej »
Handel:
Sprzedaj wizję!
W przypadku produktów, w których nasz wzrok odgrywa znaczącą rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowej, istotne jest pokazanie go w naturalnym otoczeniu. W szczególności… więcej »