Coraz szybszy rozwój e-commerce w Polsce

Pexels, CC0

Jak wynika z badań firmy Planet Retail, Polska jest w czołówce krajów, w których rynek e-commerce rozwija się najszybciej. Dwunaste miejsce w zestawieniu zajmuje równolegle z Indonezją i Turcją.

Według raportu wartość rynku sprzedaży internetowej w Polsce ma wzrosnąć do 2022 roku o 6 mld dolarów. Obecnie nasz kraj plasuje się między 2. a 3. etapem rozwoju rynku e-commerce w przyjętej pięciostopniowej skali, czyli wchodzi już w erę omnichannel oraz kontynuuje rozwój w różnych kategorii handlowych – nie tylko w modzie, czy elektronice, ale też np. produktach wyposażenia wnętrz.

Pierwsze miejsca w zestawieniu zajmują Chiny (wzrost aż o 666 mld dolarów), a drugie USA (269 mld dolarów). W czołówce, przed Polską, znalazły się również takie kraje jak: Niemcy, Japonia, Wielka Brytania, Indie, Australia, Rosja, Brazylia, Francja czy Korea Południowa. Większość tych krajów jest na czwartym etapie rozwoju, który oznacza integrację sprzedaży online i offline oraz bezpośrednią sprzedaż produktów od producenta do klienta.

Data publikacji: 27.11.2017
Przeczytaj również

Handel:
Firmy rodzinne w Polsce rosną w siłę
„Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach” – jednak czy na pewno? To powszechnie znane powiedzenie niekoniecznie sprawdza się w biznesie. Najlepiej wiedzą o tym… więcej »
Handel:
Jak sprzedawać lepiej we wnętrzarskim sklepie?
Przed sprzedawcami w sklepach wnętrzarskich stoi wiele wyzwań, często większych niż te, z którymi spotykają się pracownicy innych branż. Dlatego zapraszamy na szkolenie… więcej »
Handel:
Dobra koniunktura w handlu
Jak podaje Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH, w III kwartale 2018 roku koniunktura w handlu uległa poprawie. Ogólny wskaźnik koniunktury przyjął wartość dodatnią, 3,2… więcej »